Nyheter

Genom projektet MIA, Mobilisering inför arbete, har förbundet tecknat avtal med Blå vägen om att hålla mobiliseringskurser under våren, fram till 31 maj.

Kurserna riktar sig till personer som behöver stöd för att närma sig arbetsmarknaden.

Mobiliseringskurserna syftar till att stärka självförtroendet och öka motivationen samt medvetenheten om livsstilens betydelse för välbefinnandet.

Läs mer om det länsgemensamma MIA-projektet här.

Anna Lexelius har efterträtt Ritva Widgren som förbundschef från och med 1 april. Rivna Widgren gick då i pension efter 12 år som förbundschef.

Anna kommer närmast från regeringskansliet, där hon varit
huvudsekreterare i Tillitsdelegationen. Hon har tidigare bland annat arbetat som projektledare hos förbundet.

Förbundet hälsar Anna varmt välkommen!

Anna Lexelius.

Många förtroendevalda, tjänstemän och samverkanspartners hade mött upp i Haninge kommunhus fredagen den 29 mars för att önska Ritva Widgren lycka till. Förbundets ordförande Agneta Tjärnhammar och nya förbundschefen Anna Lexelius hörde till dem som höll tal, och Ritva själv berättade underhållande om sina 40 år på olika poster i Haninge kommun och som förbundschef.

Agneta Tjärnhammar talade varmt om Ritvas insatser under många år som förbundschef. Foto: Karl Pfeifer.

Det händer mycket i förbundet varje år! Här är det ett entrepre-nörsprogram i samarbete med Stiftelsen Ester som invigs.

Följ nyheterna genom att prenumerera på nyhetsbrevet, som också innehåller viktig information och inbjudningar.
Det kostar inget. Anmäl dig via formuläret nedan!

Mediakontakt

Förbundschef Anna Lexelius.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Nyhetsbrevet distribueras via e-post 7-8 gånger per år. Du kan när som helst avsluta prenumerationen. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här

Senaste nyhetsbreven