Pressmeddelande: Anna Lexelius ny förbundschef

Anna Lexelius tillträder tjänsten 12 mars 2109. Hon efterträder Ritva Widgren, som går i pension i vår efter att ha varit förbundschef sedan 2007.

Anna Lexelius arbetar idag på regeringskansliet, som huvudsekreterare i Tillitsdelegationen. Tidigare har hon haft olika tjänster hos Försäkringskassan, Tyresö kommun och även hos Samordningsförbundet Östra Södertörn där hon varit projektledare. Hon har också varit projektchef för ett större kommunövergripande projekt stött av Europeiska socialfonden.

– Vi har haft många bra sökanden men jag känner att det här valet är det rätta. Anna har väldigt goda meriter och stor erfarenhet av den form av myndighetsövergripanande arbete som samordningsförbundets verksamhet bygger på, säger förbundets styrelseordförande Johan Svensk.

Anna Lexelius ser fram emot att på påbörja sitt nya arbete som förbundschef:

– Jag brinner för att hitta lösningar för personer som har behov av ett samordnat stöd från myndigheterna. Samordningsförbundet ser jag som möjliggörare för detta och för praktisk och strategisk samverkan. Jag vet dessutom att Samordningsförbundet Östra Södertörn bedriver ett bra arbete som jag vill fortsätta att utveckla.

Läs pressmeddelandet i sin helhet här

Anna Lexelius tillsammans med förbundets ordförande Johan Svensk efter utnämningen.