Nyheter

Med anledning av den nya dataskyddslagstiftningen som träder i kraft 25 maj har vi sammanfattat hur personuppgifter behandlas hos förbundet. Läs mer i dokumentet:

Varken Försäkringskassan eller socialtjänsten har kunnat arbeta aktivt med just denna målgrupp, som därför inte fått tillgång till samordnad rehabilitering på samma sätt som sjukskrivna med sjukpenning.

Genom den nya insatsen Samrehab får även dessa personer, om idag uppbär försörjningsstöd, samma möjlighet till rehabilitering.

I Haninge, Nynäshamn och Tyresö handlar det sammanlagt om drygt 300 personer, enligt en kartläggning som gjordes i april. Läs mer om Samrehab här

Tillsammans med Stiftelsen Ester var förbundet den 20 april värd för ett av de frukostmöten som Haninge kommun regelbundet anordnar i samarbete med Företagarföreningen och Handelskammaren.

En av initiativtagarna till stiftelsen Ester, Maria Borelius, medverkade och berättade om stiftelsens entreprenörsprogram för nyanlända kvinnor. Med förbundets hjälp är Ester på god väg att utvecklas i Haninge. Ett avtal med Swedbank ger möjlighet till mikrolån för deltagarna i Ester, och Johan Kreicberg från Swedbank var inbjuden för att ge sin bild av de trender och faktorer som påverkar företagarna mest framöver.

– För förbundet är det viktigt att öka kontakterna med näringslivet. Som arbetsgivare spelar de en viktig roll för våra deltagares möjligheter att komma in på arbetsmarknaden, säger förbundschef Ritva Widgren.

Förbundschef Ritva Widgren introducerar Johan Kreicberg, Swedbank.

Det händer mycket i förbundet varje år! Här är det ett entrepre-nörsprogram i samarbete med Stiftelsen Ester som invigs.

Följ nyheterna genom att prenumerera på nyhetsbrevet, som också innehåller viktig information och inbjudningar.
Det kostar inget. Anmäl dig via formuläret nedan!

Mediakontakt

Förbundschef Ritva Widgren svarar på frågor från media. Tel. 08-606 82 41 (vidarekoppling till mobil).

Senaste nyhetsbreven

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Nyhetsbrevet distribueras via e-post ca 8 gånger per år. Du kan när som helst avsluta prenumerationen. Läs mer om hur vi behandlar dina uppgifter här